sexta-feira, 30 de setembro de 2016

O transporte na Área Metropolitana

Despois da retirada da orde do día no pleno de xullo da proposta do goberno local da integración de Tui no ente administrativo político denominado Área Metropolitana de Vigo, coido que é importante non confundilo coa realidade económica e demográfica do mesmo nome, Enrique Cabaleiro comprometérase a traer de novo en setembro a pleno  a proposta, cando constatamos, ao receber a convocatoria de pleno, que non cumprira a sua promesa, a Executiva Local de C21 decidiu presentar unha moción de urxencia para lograr que un tema de importancia capital para Tui fose debatido con luz e taquígrafos ante a reticencia do alcalde a traelo a debate e votación. 

Neste momento no que todos os concellos da comarca están debatindo e pronunciandose sobre o tema considerábamos importante que o pleno se pronunciase sobre este asunto, é relevante informar que antes do pleno de xullo, convocamos aos tres partidos da oposición; PP, CT e APT para convencelos da insensatez que suporía entrar na AM e naquel momento conseguímolo, de feito o alcalde tomou en xullo a decisión de retirar o punto da orde do día porque en xunta de porta-voces. antes do pleno decatouse de que perdería a votación. 

No pleno de onte, a moción de rexeitamento á entrada na AM recibiu o apoio de C21 e APT, mentres que PP e CT mudaron de opinión e abstiveronse e votaron en contra os catro partidos que integran o goberno. Non podemos evitar lamentarnos de que o BNG, que sempre mantivo a retórica de que había que pechar as deputacións, agora aplauda impertérrito á creación doutra deputación. 

Esta mañá chegaronnos queixas de usuarios do transporte que nos critican con dureza por non querer entrar na AM, co abaratamento do transporte que a eles lles reportaría. O primeiro que compre aclararlles é que C21 ten dous concelleiros e na corporación somos 17, é dicir, C21 ten unha capacidade  de influencia moi limitada sobre as decisións do pleno. 

Con respeito á cuestión do transporte vamos plasmar nunha serie de puntos porqué non consideramos beneficioso o subsidiamento do transporte para ir a Vigo:

  1. É un abaratamento artificial, a empresa deixaría de ingresar de forma directa unha cantidade que lle sería ingresada vía subsidios financiados con impostos, é dicir o custo segue sendo o mesmo só que os usuarios deixarían de pagar unha parte que pasarían a pagar os contribuintes, é dicir, os usuarios aforrarían e os contribuintes, incluindo os que son pobres e non collen nunca o autobús pagarían o transporte dos que si apañan o autobus. 
  2. Pretender que os contribuintes paguen o transporte dos usuarios é sinxelamente inxusto, claro, é fantástico para o que paga menos pero é inxusto, é unha transferencia de custos aos demais, aos que non collen o autobús, incluindo por exemplo a unha familia humilde de Caldelas, Pexegueiro ou Ribadelouro que paga impostos e taxas e ao que ese autobús non lle presta nengún servizo.
  3. Claro que entre as persoas que necesitan o autobús para ir a Vigo hai xente moi apretada económicamente á que un abaratamento do autobús lle suporía un alivio importante, pero iso non xustifica que para aliviar a uns apretemos a outros igualmente necesitados. 
  4. Temos que ter clara a relación de gasto público con ingreso público, é dicir con impostos, se todos pedimos máis e máis gasto público podemos estar seguros de que o vamos pagar por outro lado. Non é compatible un programa eleitoral que prometa máis gasto e menos impostos, nas municipais habia varios, o de C21 promete menos impostos e menos gastos. 
  5. Non vaia ser o demo que os que agora montan en colera porque C21 non está de acordo en que os contribuintes paguen o autobus aos usuarios se queixen no futuro pola suba de taxas e impostos que eles coadxuvaron coa sua petición de transporte subsidiado. 
  6. Neste pais o sistema político contribuiu a crear e consolidar unha idea falsa, a de que hai cousas que son gratis, que non teñen custo, oimos con frecuencia, sanidade gratuita, educación gratuita, etc, etc. Pois ben, é mentira, repetimos, é mentira, a sanidade non é gratis, a educación tampouco, nada é gratis, hai que facer as escolas, os hospitais, pagarlle ao persoal, os medicamentos, o material, etc, repetimos, non é gratis. Outra cousa é como se paga e se a calidade do servizo corresponde ao que pagamos, pero non é gratis, por moito que coincidan PP, PSOE, BNG e Podemos neste punto. 
  7. O sistema segue instalado na ocultación dos custos de todo, non estamos sentando os pilares dunha sociedade máis responsable, todo o contrario, estamos incentivando as decisións irresponsables, en C21 estamos de acordo en garantir un aceso universal, a determinados servizos, pero non se debe facer ocultando os custos e impedindo a escolla, como na actualidade. Fixadevos se hai ocultismo que ninguén fala de que a caixa das pensións quebrará nun ano e medio.
  8. Os políticos intervencionistas ocultan os custos porque da votos, sempre hai grupos agradecidos de que o político lles page con diñeiro dos demais determinados custos que así se aforran, non se dan conta que unha sociedade que funciona así non vai polo bo camiño. 
  9. C21 prefire dicir a verdade ainda que ás veces supoña perda de votos, somos diferentes, a verdade na política non abunda, C21 vai coa verdade por diante, mesmo verdades incómodas e que nos fan crear inimigos en grupos que lles deben favores á política ou que ainda non llos deben pero queren recibilos. Non nos engañemos, a clase política é un reflexo da sociedade, neste pais hai demasiada xente pendente de que os demais lle paguen o que el considera moi necesario pero non quere pagar, pero todo se paga, e todos somos contribuintes e todos acabamos pagando as prebendas que os políticos intervencionistas reparten para gañar votos. 
  10. Tamén hai consideracións doutro tipo, un abaratamento artificial do transporte crea un efecto succión cara Vigo, crea un incentivo para coller o autobús con máis frecuencia e ir a Vigo con mais frecuencia; evidente, e non nos interesa drenar actividade cara Vigo.
  11. Para estar no servizo de transporte da AM, de entrada hai que financiar o custo da estrutura central da AM, é dicir, a repercusión en impostos é moito maior que o retorno en subsidios para o transporte, de entrada unha suba forte do IBI e despois o demais tendendo á igualación fiscal con Vigo, que ten unha presión fiscal moito maior que Tui. Sí somos culpables, queremos seguir pagando menos impostos que en Vigo e se poden ser menos dos que pagamos agora ainda mellor. 
  12. A entrada na AM supón unha perda brutal de autonomia local e unha subordinación total a Vigo en decisións que son estratéxicas para Tui, a Lei da AM está en internet, animamosvos a lela.
  13. Dicir a verdade se cadra non da votos, pero os que coas suas reaccións virulentas ante a verdade incentivan a mentira que non se queixen despois de que os políticos son tal e cual.  


Son do governo, estou aqui para te axudar, di o político, mentres rouba a
carteira do contribuinte e lle da unhas moedas 



  


Nenhum comentário:

Postar um comentário